Na poszczególnych etapach rzucania palenia pojawiają się różne objawy odstawienia papierosów. Z czasem coraz bardziej widać korzyści wynikające z tego postanowienia, jednak zanim będzie można je zauważyć i docenić trzeba przejść przez okres oczyszczania organizmu.

Nikotyna zawarta w papierosach jest środkiem uzależniającym i dlatego tak trudno jest zrezygnować z palenia papierosów, a objawy ich odstawienia mogą być dotkliwe. Objawy abstynencyjne dotyczą zarówno sfery fizycznej, jak i emocjonalnej. W związku z tym, że w organizmie zaczynają zachodzić pewne zmiany, kiedy nie działa już na niego nikotyna, pojawia się drażniący kaszel, bóle głowy, kłopoty z koncentracją, nadpobudliwość, suchość w gardle, zaparcia oraz wzmaga się uczucie głodu. Czasami jednak bardziej dokuczliwe są takie objawy jak rozdrażnienie, a nawet nerwica, niepokój oraz depresja. Są one najbardziej dokuczliwe od kilku dni do miesiąca po rzuceniu palenia. W chwilach zwątpienia na pewno nie należy przypominać sobie tego, jak miło było zapalić, ale skupić się na korzyściach wynikających z odstawienia papierosów.

Organizm osoby, która pali papierosy otrzymuje codziennie nie tylko kolejne dawki nikotyny, ale również substancji smolistych. Dzięki rzuceniu palenia układ oddechowy i układ krwionośny zaczynają lepiej pracować. Niedługo będzie można głęboko oddychać. Poza tym normalizuje się tętno oraz ciśnienie krwi. Wkrótce też poprawia się ogólna kondycja organizmu. Niezwykle ważne jest to, że znacznie spada ryzyko zachorowania na chorobę wieńcową oraz na raka. Istotnym argumentem dla pań może być to, że kiedy organizm oczyści się już z toksyn znacznej poprawie ulega wygląd skóry i zejdzie opuchlizna. Z kolei każdy smakosz będzie zadowolony z faktu, że znów może intensywniej odczuwać smak i zapach potraw. Może to jednak skutkować spożywaniem zbyt dużych ilości jedzenia i tyciem, tym bardziej że powstaje potrzeba zajęcia czymś rąk oraz ust, skoro już się nie pali. Warto więc dowiedzieć się co robić, żeby nie przytyć po rzuceniu papierosów. Ze skutkami ubocznymi wynikającymi z odstawienia palenia naprawdę można sobie poradzić. Skoro organizm przyzwyczaił się do funkcjonowania z codziennym zastrzykiem nikotyny, to z pewnością może się od tego odzwyczaić i zacząć funkcjonować znacznie lepiej.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.